آریانا بهشت

فروشگاه آریانا بهشت

آریانا بهشت

فروشگاه آریانا بهشت

خرید و فروش

کپسول تامسولوسین

کپسول تامسولوسین ,کپسول تامسولوسین هگزال,کپسول تامسولوسین پیوسته رهش 4/0,کپسول تامسولوسین پیوسته رهش,کپسول تامسولوسین 0.4 میلی گرم

کپسول تامسولوسین

توضیحاتی در مورد کپسول تامسولوسین

هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات یا در اصطلاح پزشکی BPH (به انگلیسی: Benign prostatic hyperplasia) شایع‌ترین علت انسداد ادراری است که در میان مردان رخ می‌دهد. این بیماری هایپرتروفی خوش‌خیم پروستات نیز نامیده می‌شود. واژه هایپرپلازی (بیش‌رویش )، افزایش تعداد سلولهای اپیتلیال را که در آزمایش میکروسکوپی مشاهده می‌شود توصیف می‌کند، و چون در طی این بیماری بافت غددی و استرومای پروستات دچار هیپرپلازی و نه هیپرتروفی می‌گردد، لذا واژه هیپرتروفی خوش‌خیم پروستات یک اصطلاح غلط است و باید از عبارت هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات برای توصیف این بیماری استفاده نمود. با رسیدن به سن ۷۰ سالگی، قریب به ۸۰٪ مردان درجاتی از BPH را خواهند داشت که ممکن است علایم ادراری آزاردهنده‌ای را ایجاد کند. وزن پروستات در فرد بالغ سالم حدود ۲۰–۲۵ گرم و اندازه آن ۴×۲×۳ سانتی‌متر است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و موارد مصرف “کپسول تامسولوسین” هگزال صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کاربرد کپسول تامسولوسین

تامسولوزین در هایپر پلازی پروستات(بزرگ شدن پروستات) کاربرد دارد(BPH). سایر موارد کاربرد این دارو: درمان علائم انسداد و اختلال عملکرد خروجی مثانه و تسهیل دفع سنک های کلیوی.

مکانیسم اثر کپسول تامسولوسین

تامسولوزین آنتاگونیست گیرنده های آلفا 1 آ- آدرنوسپتور در پروستات است. عضلات غیر ارادی در پروستات به واسطه گیرنده های Alfa 1Aآدرنوسپتور منقبض می شوند. بلوک این گیرنده ها باعث استراحت و رها شدن عضلات غیر ارادی انتهای مثانه و پروستات می شود و متعاقبا جریان ادرار و علائم بزرگی پروستات کاهش می یابد.(BPH). تقر یبا 75 درصد گیرنده های آلفا 1 پروستات از نوع Alfa 1A هستند.در هیپرپلازی(افزایش غیرطبیعی تعداد سلول) پروستات، میزراه(اورترا) توسط بافت پروستات تحت فشار قرار گرفته و مسدود(تنگ) شده و باعث ایجاد مشکل در موقع دفع ادرار میگردد. این دارو با بلوک کردن گیرنده‌های آلفا یک در عضلات صاف، سبب شل شدن عضله حلقوی دور مجرای میزراه شده و باعث می‌شود ادرار بتواند راحتتر خارج شود. 

مشخصات کپسول تامسولوسین

تامسولوسین(به انگلیسی: Tamsulosin) رده درمانی: بلوک‌کننده اختصاصی سمپاتیک اشکال دارویی: کپسول

فارماکوکینتیک کپسول تامسولوسین

جذب این دارو از راه خوراکی بیش از 90 درصد است. اتصال پروتئین 94 تا 99 درصد است. متابولیسم کبدی دارو توسط CYP3A4 و 2D6 انجام می شود. نیمه عمر دلرو در افراد سالم 9 تا 13 ساعت و در گروه هدف 14 تا 15 ساعت است.

منع مصرف کپسول تامسولوسین

مصرف این دارو در زنان باردار اکیدا ممنوع است. جزء گروه X طبق بندی مس شود که منجر به نقص عضو جنین می گردد. حساسیت شدید به تامسولوزین و ترکیبات مشابه.

عوارض جانبی کپسول تامسولوسین

افت فشار خون وضعیتی 6 تا 19 درصد. سردرد، گیجی اختلالات انزال رینیت، حالت خواب و بیداری(somnolence)، بی خوابی، خستگی اسهال دندان درد، درد لثه

  • آریانا بهشت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی